وقتی جومونگ قهرمان مردم ایران میشود !


امروز با خوندن خبر استقبال بیش از حد از جومونگ خشکم زد !
ازدحام علاقه‌مندان «جومونگ» مقابل هتل استقلال
نمیدونم واقعا آیا جومونگ و تاریخ کره از تاریخ ایران و داریوش و ... غنی تره ؟
توی این چندین سال چند نفر شخصیت علمی به ایران سفر کردن و کنفرانس مطبوعاتی و سخنرانی داشتند ؟

وقتی یک سریال دست چندم کره ای میشه برنامه هر شب تلویزیون ایران چیزی جز این انتظار نیست
وقتی بچه 10 ساله از کوروش و داریوش خبر نداره و نمی شناسه ولی پوستر جومونگ به در و دیوار
اتاقش هست جز این انتظاری نیست


وقتی صفحه ی ویکی پدیای پادشاه جومونگ و تاریخچه اش از صفحه ی ویکی پدیا داریوش و کوروش غنی تر و کامل تر باشه چیزی جز این انتظار نمیره

وقتی هنوز یک وب سایت برای معرفی داریوش و کوروش نداریم ؛ وقتی هنوز وب سایتی برای معرفی فیلم هایی همچون هزار دستان حتی نداریم ولی وب سایت جومونگ و سریالش اونقدر کامل که وقت کم میاری توش بگردی چه انتظاری میشه داشت ؟

وقتی نتیجه ی جستجوی جومونگ به فارسی 1.670.000 نتیجه و به انگلیسی jumong تنها 670.000 نتیجه داشته باشه دیگه همه چیز معلومه !

کشورهای دنیا در حسرت داشتن فرهنگ و تاریخچه غنی ایرانیان هستند ولی اونقدر سهل انگاری شده که مردم باید خودشون را به جومونگ برسونند , باید همه میخکوب بشینند جومونگ ببینند !

تاسف آورترین زمان موقعی بود که مهمترین بازی های فوتبال اروپا که چند صد میلیون بیننده داره به خاطر جومونگ پخش نمیشه !

واقعا هی چی به سرمون میاد حق امونه ! وقتی جومونگ بشه قهرمان این مردم دیگه ای از اوضاع مملکت چیزی بیشتر از این انتظار نمیره !

سال گذشته کنفرانس بین المللی یادگیری الکترونیکی یک مهمان ویژه داشت , دکتر بدورل خان یکی از برجسته ترین شخصیت های علمی و نویسنده بسیاری از کتابهای حوزه یادگیری , فردی که برای سخنرانی اش توی هر کنفرانسی چندین هزار دلار دریافت میکنه قرار بود به ایران سفر کنه , بعد از چندین ماه دوندگی بهش بنا به دلایل واهی ویزا ندادن ولی الان شخصیت درجه چندمی مثل جومونگ باید راحت بیاد ایران و اون استقبال ازش بشه !

جز تاسف چیزی نمیتونم بگم

براستی کی وظیفه اش را درست انجام نداده و نمیده ؟ وزارت فرهنگ و ارشاد فکر کنم مهمترین گزینه باشه که باز هم بی کفایتی خودش را نشون داده ولی باز هم وظیفه اش را بدرستی انجام نمیده و صدا و سیمایی که بی وصف بی مبالاتی اش حرفی نمیشه زد

بازتاب جومونگ در ایران

۱۴ نظر:

ناشناس گفت...

اتفاقا به نظرم وزارت فرهگن و ارشاد اسلامی و صدا و سیما خیلی هم خوب دارن وظیفه شون رو انجام می‌دن. خودت فکر نمی کنی وظیفه ارشاد اسلامی و صدا و سیما، دقیقا همین استقبال عظیم از جومونگ باشه و فراموش کردن ارزش های جهانی و تاریخ محلی؟

زهرا گفت...

مردمی که عادت کردن به خالی بودن!
مردمی که پس ِ افتخارشون آگاهی نبود!
مردمی که مطالعه ندارند!
مقصر اصلی ملتن برادر من، که عقشون نمی گیره از کاری که دارن انجام می دن!

ناشناس گفت...

اینکه باید یاد کوروش زنده باشه دلیل نمیشه که از جومونگ بدمون بیاد....

ناشناس گفت...

بابا شما چقدر ساده اید. جومونگ اومده بود ایران تا دوباره گروه دامول رو تشکیل بده و کاری که جدش جومونگ کبیر(همین جومونگی که فیلمش رو میذارند) انجام داد رو دوباره انجام بده. اما نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات با هوش و درایتی که داشتند خیلی زود متوجه قضیه شدند و فهمیدند جومونگ سعی بر ایجاد گروه دامول و براندازی نرم بوده. تا چند روزه دیگه هم فیلم اعترافات خودش و افرادش از تلوزیون پخش میشه و قراره بگند که از آمریکا و اسرائیل دستور میگرفتند.

Mrshm گفت...

درسته که سان ایل گوگ امده ایران . ولی کار اون تبلیغات فیلمش و آشنایی با ایران و مردمش نیست . اون به درخواست شرکت LG که مقر اون تو کره هستش به ایران اومده تا محصولاتش رو تبلیغ کنه.اگه روزنامه هارو یکم ورق بزنی میبینی.
چیزه دیگه ای که هست اینه که اگه ایرانی ها می تونستند یک سریال یا حتس یک فیلم سینمایی با شکوه و عظیم در خور داریوش و کوروش بسازند دیگه اون موقع جومونگ با اون هدف والاش نمیومد قهرمان ایران بشه.

هادی خضریان گفت...

با عرض سلام خدمت مدی سایت
خوب نوشتید یعنی جوری نوشتید که از ایرانی بودن خود احساس حقارت کردم.بله عزیزم سرزمین کوروش ها و داریوشها گذشت ما فقط اسم اون ها رو یدک میکشیم ما الان سرزمین آخوند و ریش هستیم .
جومونگ کیه که 2تا کشته طی این مدت برای این سریال داده.
پدرم 50سال داره تا الان به غیر از فوتبال فقط سریال پس از باران 10-11 سال پیش رو دیده و دیگر هیچ ...ولی جومونگ رو از قسمت 34 به بعد دیده حالا هم طرفدار پروپا قرصشه!وای بر پدرم!!!!!!
من فقط ضعف رو از سازما ن صدا و سیما و خصوصا از آقای ضرغامی میبینم.
(یه جوون 19 ساله ایرانی )

ناشناس گفت...

تا وقتی که ما این آخوندها رو داریم هیچی کم نداریم.
اونحا می خواند که ما از گذشته ی خودمون دور بشیم.
صدا سیما همه کارست ، میتونه دروغ بگه،می تونهتعداد رای رو کمو زیاد کنه،می تونه کسی رو نشون بده و یا کسی رو نشون نده،می تونه هر کاری کنه.
می تونه شوک بزاره و تمام خانواده ها رو بترسونه.

ناشناس گفت...

با قلبی پر از اندوه:
((چو بیشه تهی ماند از نره شیر
شغــالان درآیند آنجا دلـــیر))
وقتی اسم خیابونامون اسم عربایی که تا حالا جن هم نشنیده داریوش و کورش کیه دیگه؟!
وقتی تلویزیونو روشن میکنی شبکه3 فقط تبلیغ سریال جومونگ(دزدان میراث ایرانی)رو نشون میده معلومه که بازی فکری جومونگ هم بیرون میادومردم واسش خودکشی میکنن!!!!
*از یه پسر ایرانی*

ناشناس گفت...

با قلبی پر از اندوه:
((چو بیشه تهی ماند از نره شیر
شغــالان درآیند آنجا دلـــیر))
وقتی اسم خیابونامون اسم عربایی که تا حالا جن هم نشنیده داریوش و کورش کیه دیگه؟!
وقتی تلویزیونو روشن میکنی شبکه3 فقط تبلیغ سریال جومونگ(دزدان میراث ایرانی)رو نشون میده معلومه که بازی فکری جومونگ هم بیرون میادومردم واسش خودکشی میکنن!!!!
*از یه پسر ایرانی*ario_varjavand_91@yahoo.com

سمانه گفت...

سلام
نوشتتون عالی بودوقتی اونقدر عرضه نداریم که از حقمون دفاع کنیم حقمونه که کرههم تیغمون بزنه

ناشناس گفت...

دوست عزيز
با داشتن اشخاص گرانقدري مثل كوروش و داريوش دليل نمي شه كه درباره فرهنگ كشورهاي ديگه چيزي ندونيم... من هميشه پشتكار ملل اونطرف رو ستايش كردم و اين چيزيه كه تو ملت خودم نمي بينم... فكر مي كنم ما فقط حرف مي زنيم و مردم ديگه دنيا عمل مي كنن... وقتي كشور كره تصميم گرفت فرهنگشو به كشورهاي ديگه نشون بده از آموزش زبانش شروع كرد تا به فروش سريالهاش به كشورهاي ديگه رسيد... ما چي كار كرديم؟ فكر مي كني دليل اينكه جومونگ قهرمان ملي مردم ما شده چيه؟ اول تبليغات اونهاست و دوم دقت در فيلمنامه نويسي و در آوردن شخصيتهايي هست كه به جاي دست رو دست گذاشتن و تنبلي هدفي دارند و براي رسيدن به اون هدف تا پاي جان تلاش مي كنن... به نظرت مردم ما هم اين خصيصه رو دارن؟ كدوم سريال ما پشتكار يك شخصيت رو در رويارويي با سختيها به نمايش گذاشته؟ شخصيتهاي فيلمها و سريالهاي ما چي كار مي كنن؟ مگه نه اينكه دست رو دست مي ذارن و تسليم قضا و قدر مي شن؟ من خيلي پاي صحبتاي طرفدارهاي اين مجموعه نشستم و همه اونها به اين نكته اشاره كردن كه از قوي بودن شخصيتهاي اين سريال و استراتژي هاشون در برابر سختيها خوششون اومده... ما كدوم شخصيت رو در فيلمهامون نشون مي ديم كه اينطوري باشه؟ من خودم تو كار فيلم و سريال سازي هستم و اين نكته رو بهت بگم كه وقتي ملتي از دل و جان تلاش مي كنن فرهنگشونو در قالب يك سريال به همه عرضه كنن واقعا موفق مي شن... عوامل اين سريال بسيار با هم مهربان بودند و صادقانه كار كردند به همين دليل هم كارشون به دل نشست اما عوامل فرهنگي ما فقط بلدن زير آب همديگه رو بزنن و كارهاي ديگه... اينه كه همه چي راحت به تماشاچي منتقل مي شه و اونطور كه بايد كار به دل نمي شينه... مشكل ما كوروش و جومونگ و بقيه نيست مشكل ما تنبلي است و عدم صداقت...

ناشناس گفت...

ایران مادارای بیشمارقهرمان وافسانه است که متاسفانه بدلیل سهلانگاری بعمدمسولین به فراموشی سپرده شده مانندکورشها اشکها هخامنشها وغیره وبجای آنهاصحاب کهف یوسوفهاوغیره وای بر مسولین بیگانه پرست ما

فرهاد گفت...

درود "ولی اگر مردم بپندارند که فرمانبری آنان را به سوی فاجعه هدایت خواهد کرد، آنگاه هیچ چیز – نه مجازات و نه اصرار یا حتا رشوه – آنان را همراه نخواهد نمود. زیرا هیچ مرد عاقلی را نمی توان بسوی نابودی خود کشاند." – کمبوجیه به پسرش کورش.
کورش پاسخ داد: "بهترین راه تضمین فرمانبری، خردمندتر و آگاه تر بودن از آنانی است که بر آنان فرمان می‌رانی."
کمبوجیه گفت، "درست است. اگر می‌خواهی تو را یک مدیر خوب، یک سوارکار خوب، یا پزشگ خوب، یا یک نی نواز خوب بشناسند، وقتی که هیچکدام اینها نیستی، تصور کن چقدر تردستی باید ابداع کنی تا بتوانی ظاهر امر را نگه داری. شاید در آغاز موفق شوی، ولی سرانجام تو به عنوان یک حقه باز رسوا خواهی شد

فرهاد گفت...

استفاده از نمادهای زرتشتی مثل فروهر ربطی به زرتشتی بودن ندارد بلکه نشانه ایرانی بودن است. این نماد ها به کرات در سنگ نگاره های هخامنشی و ساسانی هستند و به عنوان نماد ایرانی بودن شناخته میشوند.

اصلا به معنیشان فکر نکنید. هر جا که میتوانید خودتان را با این نمادها نشان دهید تا ایرانی بودن خود را و احترام به هخامنشیان و ساسانیان را نشان داده باشید.

الان دوباره نیاین بگین نمیدونم هخامنشیان و ساسانیان فلان کارهای بد را کرده اند.

اصلا مهم نیست چه کارهای بدی کردند. چیزی که مهم است اینست که در دوره آنها ایران ابرقدرت بود و ایرانی به عنوان صاحب قدرت جهانی شناخته میشد. پس از این نمادها استفاده کنیم تا نشان دهیم از نسل ابر قدرتها هستیم و هر زمان توانایی برگشتن به قدرت گذشته و برپایی امپراتوری جهانی و ابر قدرت شدن را داریم!

ارسال یک نظر