دروغ شرکتهای سرویس دهنده ADSL !

برای یکی از دوستان از یکی از شرکتهای بزرگ ADSL در ایران که از لحاظ نماینده فروش و ... در ایران و دنیا رکورد دار هست سرویس ADSL 2+ - نمیدونم این 2+ چه صیغه ای ! - خریداری کردم , نصب سرویس ADSL تقریبا 10 روز طول کشید و الان هم به بهونه های واهی و چون مودم از خودشون خریداری نکردیم هر بهونه ای و اشکالی را میگن مشکل از مودم هست ! شما باید مودم های شرکت خودمون را خریداری میکردید و مودم D-Link اشکال داره و فلانه و با خطهای ما سازگاری نداره و ما اصلا فروش این مودم ها را ممنوع کردیم و از این اراجیف !

مشکلی که روی خط بوده مشخص از سرویس مخابرات هست ولی طرف را هالو گیر میارند و فکر میکنند بار اولش یک سرویس اینترنت گرفته و می خواد بشینه چت کنه و آهنگ دانلود کنه !

جالب اینجا بود که وقتی مسئول فنی شرکت اومده واسه نصب مودم و سرویس - بی سوادی را ببینید تا کجا میره - شبکه را غیرفعال کرده و بعد میخواد با Broadband Connection متصل بشه Error میده و بعد میگه ببینید مودم مشکل داره !
بعد میگم باید شبکه را فعال کنید تا بتونید استفاده کنید , میگه نه مودم Config نیست ! بعد در همون حالت میگه بیا مودم را Config کن ! حالا ما هر چی میگیم نره میگه بدوش !

یک ساعت بعد در تماس با یکی دوستان که یکی از مدیران فنی همون شرکت هم هست تماس میگیرم و میگم چنین چیزی وجود داره ؟ من تا حالا توی این چند ساله چیزی ندیدم ! میگه نه بابا اینا یک بار مودم اومده نتونستند بفروشند و حالا دارن این بهونه را میارند !

این از ماجرای شرکتهای ایرانی و سرویس ADSL ! پشتیبانی افتضاح , سواد فنی و هم افتضاح ! بعد طرف میگه من admin فلان جا هستم , هر کی ایمیل یا تلفن پشتیبانی را جواب داد میشه admin و ... , تموم هنرشون هم 4 تا دستور معمول شبکه است که واسه یکی که چیز زیادی نمیدونه میگن و میگن فلان دستور اجرا کن و اینو ببینید این مال فلانه !
مثلا دستور ping به فلان اجرا کن ببین اینو میده ! این یعنی تو فلانی , مثلا به اینترنت وصل نیست داره سرور sun چک میکنه , یا نشسته اون سر کشور میگه من دارم فلان سوئیچ را کنترل میکنم شما فلان اشکال را داری ها ! مشکل از شماست !
خودم یکبار زنگ زدم میگم فلان مشکل میگه من الان از اینجا سوئیچ مخابرات را چک میکنم ! 20 دقیقه بعد زنگ زده میگه مشکل فلان جاست ! من هم دادم بهش , گفتم مرتیکه تو بخوای پرواز هم کنی و بری مرکز مخابراتی 20 دقیقه تو راهی بری و 20 دقیقه هم برگردی چجوری در عرض 20 دقیقه چک کردی ؟! جدیدا به سخت افزار هم remote میکنند !

متاسفانه توی ایران هر کسی طرف اش را با دانسته های کم فرض کنه در اون زمینه اونچنان اراجیفی سر هم میکنه که آدم شاخ درمیآره !

۲ نظر:

ناشناس گفت...

باید همه چیزمان به همه چیزمان ببایید خوب.

مهرداد گفت...

جالبه من یه بار خونه یکی اقوام برای راه اندازی adsl زنگ زدم به شرکت و مسئول پشتیبانی به جای گفتن راه حل سوال میکرد شما مودم رو به کامپیوتر وصل کردین ؟!!

ارسال یک نظر