ذهن زیبا و داستان پایداری ما

دیشب MBC 2 فیلم زهن زیبا را گذاشته بود , این فیلم را شاید 10 باری دیدم ولی بازم دیدم , تیکه آخرش را تا می بینم همیشه مو به تنم سیخ میشه و ناخودآگاه گریه ام میگیره !

فیلم فوق العاده زیبای یک ذهن زیبا که سال 2001 برنده جایزه اسکار هم شد .

فیلم داستان زندگی پرفسور جان نش برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال 1994 هست که مبتلا به بیماری روانگسیختگی شده و طی این مدت داستان زندگی جان و همسرش الیشیا را به تصویر میکشه که پایداری همسر وی در طول بیماری وی قابل ستایش ( همون چیزی که باعث میشه مو به تن آدم سیخ بشه ) که چقدر یکی صبور و یکی دیگه را میتونه تحمل کنه , تموم سالهای بیماری جان با تموم وجود خودش و زندگی را وقف جان میکنه .

بازی فوق العاده راسل کرو و جنیفر کانلی هم این فیلم زیبا را تکمیل کرد

براستی اگر هر کدوم ما جای همسر جان بودیم و اتفاقی برای همسرمون میافتاد چقدر وفادار بودیم بهش و یا خواهیم بود ؟ چقدر حاضر خواهید بود خودتون را وقف شریک زندگی اتون کنید ؟

خیلی از ما حتی توانایی مقابله با همین مشکلات قبل از آغاز زندگی را نداریم و زود می بریم و میریم سمت یکی دیگه , خیلی از ما فکر میکنیم همیشه یکی بهتر هم هست و زود رها میکنیم و برای فرار از مشکلات میریم سمت فرد دیگه ای ولی سرنوشت جان نش نشون میده که هیچ کاری بدون جواب نمی مونه و آلیشیا یک زن واقعی را نشون داد .
نوشتم ما که شاید منم روزی همینطور بشم ولی خدا را شکر که تا حالا از هیچ کسی نبریدم و تمام تلاشم را میکنم که هیچ گاه کم نیارم مخصوصا برای شریک زندگی ام و همیشه کنارش باشم .

پایداری کنید تا پایدار باشید .

زندگی دو نفره یعنی کاری که آلیشیا برای جان نش کرد و با هم به قله افتخار رسیدند در حالیکه میتونست در جوونی اش بهترین زندگی را داشته باشه .


پشت هر مرد موفقی یک زن ایستاده اینجاست که معنا میکنه .


پی نوشت: این فیلم تقدیم میکنم به یک دوست که حتما ببینه :)

۶ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
ایول! واقعا ! خیلی فیلم فوق العاده ی...منم دیدم...البته فقط یکبار:(
اون قسمت فیلم که میره از شاگردش می پرسه اون آقا رو می بینی ، دم در کلاس بود، خیلی باحاله! واقعا عجب آدمی بود...چه قدرتمند
خواستن توانستن است
در باره نبریدن...گاهی وقتها آدمها فکر می کنن شما می خواین ازشون ببرین؟چراش رو نمی دونم! درحالیکه دارین تلاش می کنین که رابطه ازبین نره! واقعا چرا!
همیشه شاد باشین

ناشناس گفت...

فيلم عاليه اما درباره نوشته شما... خيلي فمينيست نيستم يعني اصلا نيستم اما اي كاش يكبار هم به نقش تاثير گذار يك مرد در موفقيت يك خانم اشاره مي شد. خسته شدم از بس تنها حسن خانم ها اين بود كه پشت مردان موفق هستند اما خودشون هيچي نيستند!

ناشناس گفت...

البته همون‌طور که مستحضر هستید و احتمالاً در ویکی‌پدیا خوندید، همسر جان نش بعد از مریضی جان ازش طلاق می‌گیره و خب فیلم یه خورده‌ای هم خالی‌بندی قاتی قضیه کرده!
به نظر من بخش جالب داستان خود جان نشه و نه حتی تئوری بازی‌ها! صرفاً خود نش!
پیروز باشید!

ناشناس گفت...

به كدوم دوست؟

ناشناس گفت...

چه با احساس گريت مي گي ره خداييش؟ رفيق تو قلبت از سنگ زبونت دم عقرب قيافت خشن چطور گريت مي گي ره؟ حالا بگي دل نازكي نازي؟ اخلاقتو با داد و هوارات يادت بيار بعدش دروغ بگو كه احساس داري. خدا بداد شريك زندگي تو برسه كه هيچي از معياراي شوهر ايده الو نداري كيو خر مي كني؟

Unknown گفت...

چه ناشناسه خشنی!!

ارسال یک نظر