مصائب تماشای یک مسابقه فوتبال 2

نمیدونم واقعا من چه خودآزاری داریم که میشینم فوتبال میبینم , شاید به قول نیما من یک جور مازوخیسم دارم که میشینم فوتبال میبینم و اینقدر حرص میخورم ! فرانک هم که پیش بینی کردن تا چند هفته ی دیگه بدلیل تماشای مسابقات فوتبال به درجه رفیع شهادت نائل میشم

در باب صدا و سیمای درپیت دزد ایران قبلا دو تا مطلب نوشته بودم مصائب تماشای یک مسابقه فوتبال و صدا و سیما و مدیریت علی اصغری



ماجرای این دفعه از جایی شروع شد دیشب بعد از تلاش بسیار به تلویزیون رسیدیم , کلا من توی یک تنهایی خاصی بسر میبرم و دایم پای اینترنت هستم دوستان خاصی هم ندارم و تموم سرگرمی من تماشای فوتبال هست , از درد ناچاری بازی های فوتبال ایران را هم دنبال میکنم .

دیشب نشستم از چند دقیقه قبل بازی نشستم بازی را ببینم دیدم خبری نیست و آقای خیابانی پاچه خوار معروف پدر اسبق ورزش ایران در شبکه ی جام جم مشغول دلقک بازی هست و روبروش هم مجید آتاری نشسته و داره دری وری میگه ! این مجید آتاری ( کامپیوتر ) تا تیم بهش نمیدن که کله کنه میاد توی این جام جم و تحلیل میکنه , خلاصه سرتون را درد نیارم بازی به دقیقه 5 رسید دیدم خبری نیست و همچنان خیابانی با اون پاهای پر پشم و پیلی اش که پاچه شلوارش تا زانو رفته بود بالا نشسته داره مزه می اندازه !

دقیقه 15 بازی , دقیقه 20 , 25 , 30 شد استقلال یک گل زد , 35 , 40 , اووووووه یک چیزایی داره نشون میده به سبک تلویزیون های قرمز تخم مرغی سیاه و سفید ها بود داره یک چیزایی پخش میشه , آقای خیابانی ایراد و افاضات فرموندن که بله بازی داره با یک دوربین فیلمبرداری میشه و ارتباط دوربین ها قطع هست و تصاویر به همین صورت هست !

یاد بهرام شفیق افتادم که میگفت در تلویزیون های سیاه و سفید تیم تیره پوش سمت راست فلان تیم هست و تیم لباس روشن فلان تیم هست و تیم تیره پوش از راست به چپ توپ میزنه , این بهرام شفیع هم تا همین اواخر هم که ال سی دی اومده بوده همینا را میگفت ! فکر کنم مبنای بینندگاه تلویزیون چوبی گنده خونه ننه جونش بود !

خلاصه نیمه اول تموم شد و نیمه دوم شروع بود و شبکه ی جام جم که خیابانی و مجید آتاری تازه نطق اشون باز شده بود و اون وسط هم تصاویر روز قدس نشون میدادن , شبکه ی 3 هم خوشحال و با خیال راحت اخبار ساعت 10 را پخش کرد تا بنگاه دروغ پراکنی یک دفعه از تک و تا نیوفته و ذره ای انتقال اطلاعات و اخبار روز عقب نیوفته !

نیمه دوم شروع شد , دقیقه 50 , 60 , 75 , 80 استقلال گل دوم را هم زد , دقیقه 75 دیگه بازی داره تموم میشه که یهو تصاویر میرسه و خیابانی شروع میکنه بشکن زدن و قرش دادن که فیلم بازی را یک پیک که تموم چمران را قرقازکی اومده تا فیلم بازی را برسونه فیلم را میرسونه و بازی را میخوان از اول نشون بدن ! آقای میرزایی هم میگن سعی میکنیم نتیجه بازی را نفهمید تا خیلی حال کنین موقع تماشای بازی !

این میان دوست خوبمون خانم میم هم در کمتر حرص خوردن من کمک شایانی کردن تا مشکل ارتباط اشون حل بشه و همین جا تشکر میکنم که کمک شایانی در راستای جلوگیری از سکته ی قلبی من نمودند

خلاصه مهمترین بازی هفته را با تاخیر 2 ساعته پخش میکنند , جالبه که علیرغم تموم جفنگیات جواد چاخان بازی با چندین دوربین و کیفیت بالا تصویر برداری میشه و پخش میشه !

از اول فصل تا حالا تموم بازی ها مهم درست پخش نشده از اون بازی اول استقلال - سپاهان , پرسپولیس - ذوب آهن , . ... و این بازی آخر استقلال - استیل آذین !

نمیدونم در وصف صدا و سیمایی که در عصر تکنولوژی نمیتونه یک بازی را درست پخش کنه چی باید گفت , کدام فحش لایق اشون که تموم حرص خوردن های دیشب من جبران بشه , واقعا هنوز سوزش شدید توی قلبم حس میکنم !

خلاصه در عصر تکنولوژی هم که کشور گینه بیسائو جنوبی هم بهتر از ایران فوتبال نشون میده تا مرز سکته پیش رفتم

۲ نظر:

ناشناس گفت...

من گمون نمیکنم پخش با تاخیر بازی ربطی به کمبود دوربین ها داشته باشه. قضیه این بوده که اونروز ورزشگاه پر از سبزپوش شده و سیما هم نمیتونسته تصاویر اونها رو پخش کنه چون اونها خس و خاشاکی بیش نبودند!!!

ناشناس گفت...

من گمون نمیکنم پخش با تاخیر بازی ربطی به کمبود دوربین ها داشته باشه. قضیه این بوده که اونروز ورزشگاه پر از سبزپوش شده و سیما هم نمیتونسته تصاویر اونها رو پخش کنه چون اونها خس و خاشاکی بیش نبودند!!!

ارسال یک نظر