رانندگان ؛ دیوانه هایی در جاده ها

چند روز قبل از عید را بنا به جبر زمانه مجبور بودم سفرهای بین شهری را با وسیله ی نقلیه شخصی یا گاها اتوبوس طی طریق کنم ، یکی از چیزایی که در این سفرهای بین شهری واسم سوال شد این بود که "چرا رانندگی ایرانی ها اینقدر افتضاح و ناشیانه است؟" !

متاسفانه روند آسان صدور گواهینامه رانندگی ، جریمه های کم مزید بر علت شده تا رانندگانی سنگین ترین خلاف ها را علی الخصوص در جاده ها انجام بدن و بعد خیلی راحت بگن جریمه اش را میدم !

رانندگانی که متاسفانه هیچ درکی از رانندگی ندارن و فقط گواهینامه دارند سوار بر ماشین در جاده بدون ذره ای تفکر و مشغول رانندگی هستند ، اتوموبیل های نامطمئن حتی اگر مرسدس بنز باشد فقط یک ترمز یا یک سنگ کوچک می تونه باعث منحرف شدن ماشین بشه ولی متاسفانه رانندگان اصلا هیچ درکی از این موضوع ندارن !

راننده صرفا چون ماشین سرعت بالایی میره پاشو میزاره روی گاز و توی جاده چراغ چراغ با 160 تا سرعت پشت سر ماشین دیگه ولی همین راننده ای که با این سرعت سوار بر یک بنز یا بی ام وه هست اصلا شعور و درک این را نداره اگر ماشین جلویی یک اتفاقی براش افتاد توی فاصله ی 2 متری با 160 کیلومتر در ساعت سرعت چجوری میخواد ماشین اش را نگه داره !

توی جاده ی دو بانده میایی بگیری راست که ماشین سبقت بگیره یک راننده خودروی سوناتا از سمت راست توی خاکی  با سرعت 170 تا داره سبقت میگیره !

کنار هر کسی هم میشینی میگی تند نرو میگه من رانندگی ام عالیه ، من میتونم ماشین سانتی متری رد کنم ! شما رانندگی ات خوب ، اصلا تو شوماخر ، اصلا تو راننده فرمول یک ، آیا راننده روبروی یا جلویی هم همین دقت را داره ؟

به نظر من جریمه های رانندگی هم در ایران فوق العاده پائین هست مثلا برای سرعت زیاد جریمه باید 10 برابر جریمه ی فعلی باشه که راننده جرات خلاف کردن نداشته باشه !

با این وضع رانندگی جاده ها ایده آل ترین جاده های دنیا هم باشن باز هم رانندگان ایرانی حادثه ایجاد میکنند !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر