تاریخ درباره‌ی دربی هفتادم چه میگوید ؟

به قول یک دوستی ما ایرانی ها آدم های خاطره بازی هستیم



دربی هفتادم با برتری 1-0 استقلال مقابل پرسپولیس به پایان رسید ولی با گذشت چند ساعت از دربی هفتادم و چند ماه از دربی شصت و نهم پرسپولیسی ها هنوز از فرصت های زیاد از دست رفته و برتری صحبت میکنند ولی وقتی ده ها موقعیت گل از دست رفته واقعا چه حرفی برای گفتن هست ؟ فوتبال یک ورزشی که آخرش فقط نتیجه دیده میشه و امتیازی به موقعیت های گل از دست رفته تعلق نمیگیره !

فرض میگیریم در دربی شهریور 1352 که با برتری 6-0 پرسپولیس به پایان رسید استقلال 10 موقعیت گل و پرسپولیس فقط همان 6 موقعیت گل را داشت ولی امروز تاریخ در مورد اون بازی چی میگه ؟ در تاریخ نوشته شده در روز 16 شهریور 1352 تیم پرسپولیس با نتیجه 6-0 استقلال ( تاج ) را شکست داده و هیچ کسی از موقعیت های از دست رفته استقلال صحبتی نمیکنه !

دربی هفتادم نیز به پایان رسید و چیزی که از این دربی باقی می مونه یک نتیجه است ، نمیدونم چرا ایرانی ها عادت دارن با خاطره ها و گذشته ها بازی کنند ! تیمی در فوتبال برنده است که از حداقل موقعیت ها بهترین استفاده را بکنه ، وقتی مهاجم تیم پرسپولیس نمیتونه دروازه خالی را باز کنه یا از توپ های بادآورده استفاده کنه دلیل برتری نمیشه ، گرچه به نظر من این بازی و کلا دربی ها نبرد بی تاکتیک ها بوده و نبرد بی تاکتیک ها را استقلال برد !
اگر این بازی را مثل بازی های یوفا از لحاظ پاسکاری و مالکیت توپ و ... بررسی بشه میبینید که 20 سانتر استقلال روی دروازه و 7 موقعیت گل پرسپولیس و سایر آمار صرفا از روی شانس نصیب دو تیم شده و تیمی برنده بازی است که از این حداقل فرصت ها استفاده کنه .

بهتره به جای خاطره بازی با فرصت های از دست رفته به فکر حل مشکل تیم باشند تا در بازی های بعدی چنین بهونه هایی به خاطر عدم نتیجه گیری نیاورند ، حالا به فرض هم اگر پنالتی بوده باشه یک پنالتی برای تیم پرسپولیس گرفته میشد و با پنالتی دقایق آخر بازی مساوی میشد ! آخرش چی ؟

مشکل خیلی بزرگتر از نگرفتن یک پنالتی است ، مشکل چیزی به اسم مهاجم فرصت طلب هست ؛ آرش برهانی مهاجم کاملی نیست چون اگر مهاجم کاملی بود باید هر فصل با این همه موقعیت بالای 20 گل میزد ولی به نظر من مهاجم فرصت طلبی است ، این چند بازی اخیر که آرش برهانی گل زده را ببینید وقتی به سمت دروازه حمله میکنه و به هر صورتی هست تلاش میکنه ضربه بزنه نه اینکه مثل غلامرضا رضایی دروازه بان را دریبل بزنه و خودش را هم جا بزاره !

در آخر با این حرفها و فرصت های از دست رفته هیچی در فوتبال تغییر نمیکنه که برنامه ی نود چند ساعت برنامه را به چنین مسائلی اختصاص میده ، به فکر جلو رفتن باشیم تا در آینده و بازی های بعد تیم بتونه نتیجه ی بهتری بگیره

شهرآورد تهران در ویکی پدیا
گزارش تصویری شهرآورد هفتادم

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر