طرز تهیه ناهار توسط من

اصلا مهم نیست که قصد دارین ناهار درست کنید یا نه!
صبح میزنید از خونه بیرون و اصلا به ناهار فکر نمیکنید، ساعت ۱۲:۴۵ یادتون میاد که ئه امروز باید ناهار درست کنم و داداشم توی خونه گرسنه است و بابا هم میاد!
خب اول فکر میکنید چی درست کنم، یخچال و فریزر را تصور میکنید، مممم خب همه چیز که چند روز مامان توی یخچال و فریزر گذاشته بود را خوردم تنها گزینه فیله مرغ هست، از خودتون میپرسید خب چجوری درست میکنم؟ یادتون میاد مامان اتون با یک شیوه خاصی درست کرده بود، شماره مامان را میگیرید و سوال میکنید: مامان اون فیله مرغ ها را که اون دفعه اونجوری درست کرده بودی را چجوری درست کنم ؟ معادله دو مجهولی است و اون دفعه و اونجوری را برای مامان اتون شرح میدید.

میرسید خونه فیله مرغ ها را از توی فریزر درمیارید و میزارید یخ اش باز بشه، بعد از ۴۵ دقیقه میبینید یخ اش باز نشد، با همون بشقاب میزارید توی یک ماهیتابه و تا یخ اش باز بشه بعد از ۱۵ دقیقه میبینید خیلی کند یخ داره آب میشه، بشقاب را برمیداریم و مستقیما میزاریم توی ماهیتابه و زیربخاری را کمی زیاد میکنید، بعد از ۱۵ دقیقه که مشغول تماشای یوتیوب هستید یادتون میاد ئه مرغ ها روی بخاری هست، تا سر میزنید میبینید یک طرف فیله مرغ ها یخ زده و یک طرف اش پخته پس بیخیال این روش میشید و صبر میکنید تا به صورت معمول یخ اش باز بشه!

خب قصد داریم تا سیب زمینی هم سرخ کنیم
سه عدد سیب زمینی حسابی برمیدارید و میزارید توی یک ظرف و میشورید، اوه این ظرف کثیف شد طوری نیست چیزی که هست ظرف تمیز! یک ظرف دیگه برمیدارید و سیب زمینی های شسته شده را میزارید توش و پوست میکنید، بعد یک سوماخبالون - آبکش - برمیدارید و سیب زمینی های قطعه قطعه شده را توی آبکش میکنید و بعد یک ظرف برمیدارید و سیب زمینی ها را توش میریزید تا سرخ کنید، ماهیتابه را برمیدارید و توش را پر روغن میکنید، اصلا مهم نیست که دکتر گفته غذای سرخ کردنی نخورید چون دکتر توی اون لحظه شما را نمیبینه!
سیب زمینی ها را سرخ میکنیم و توی یک ظرف دیگه میریزیم، دقت داشته باشه یک ظرف تمیز نه ظرفهای قبلی !

خب دوباره زنگ میزنیم به مامان و میپرسیم اونها چجوری اون فیله مرغ ها را درست میکردیم، خب آرد با شیر و تخم مرغ و از اون پودرها که باهاش مرغ را اونجوری درست میکنند! آرد میریزید بعد فکر میکنید که خب آخه آرد؟ به داداش اتون میگید این دفعه دیگه تو زنگ بزن از مامان بپرس، ولی خب از اونجا که داداش اتون هم میگه آرد خودتون زنگ میزنید و میپرسید آرد یا آرد سوخاری ؟!

خب پس اینجوری شد آرد سوخاری + شیر و تخم مرغ + از اون پودرا !
یک ظرف برمیداریم توی شیر و تخم مرغ را میشکنیم و هم میزنیم، یک ظرف دیگه توش پودر سوخاری و یک ظرف دیگه از اون پودرا! فیله مرغ ها را برمیداریم یکی یکی میزنیم توی آرد سوخاری بعد شیر و تخم مرغ بعد میزنیم توی اون پودرا بعدش یک ظرف دیگه میاریم و میزاریم توش، برای ۵-۶ تا تیکه این کارو تکرار میکنیم، یک ماهیتابه برمیداریم و توش دوباره روغن بازم بی خیال دکتر و سرخ کردنی و روغن - برو حالشو ببر - بعد این ۵-۶ تیکه را میزاریم توش، میبینیم ئه جای دو تا دیگه هست ! ولی من که ظرفا را ریختم توی ظرفشویی، طوری نیست ۴-۵ تا ظرف دیگه خرجش هست، ئه اینا هم که یخ زده است! اصلا نگران نباش فقط کمی خلوص نیست داشته باشید همون طور که بقیه اش یخ اش باز میشه اینا هم یخ اش باز میشه، خلاصه ۷-۸ قطعه فیله سوخاری اونجوری درست میکنید.
در همین حین از شاهکار ظرف کثیف کردن اتون هم عکس بگیرید که پست وبلاگ اتون بدون عکس نباشه، وقتی دارید عکس میگیرید هواس اتون باشه که اونا دارن سرخ میشن و نسوزن وگرنه مجبور میشید در عکس نهایی فیله مرغ سوخاری ها را از اون طرفی بزارید!

خب خسته نباشید حالا قرار غذا را سرو کنید، میگردید دنبال ظرف مکمل ظرفی که توش سیب زمینی ریختید میبینید نیست، طوری نیست دو ظرف مثل هم برمیدارید و سیب زمینی ها را خالی میکنید توش، این همه ظرف کثیف کردم یکی دیگه هم روش، توی دو تا ظرف سیب زمینی ها و مرغ سوخاری های اونجوری را میزارید، ۳ تا بشقاب و ۳ تا لیوان هم برای فرد فرد اعضای حاضر خانواده میچینید.

سیب زمینی ها هم نسوخته فقط کمی طلایی شده
عکس العمل خانواده هم اگر داداش اتون که غذا درست کردت بلد نیست باشه میگه: به به ای ول چی درست کردی!
بابا هم که غذا درست کردن بلد هست میگه: اه اه اینا چیه درست کردی سوزوندی!

بعدش هم ساعت پرواز مامان اتون را میپرسید که ظرف ها را تا اون موقع شسته باشید!

اگه گفتید من چند تا ظرف کثیف کردم ؟

۱ نظر:

آرزو گفت...

یه چند تا دیگه ظرف کثیف میکردی به 20 تا میرسید :))

ارسال یک نظر