آقای ساکت از شما در قبال سپاهان نوین انتظار دیگری داشتیم !

چندی است که پس از صعود تیم سپاهان نوین به لیگ برتر اخبار و بحث خرید ایم تیم توسط باشگاهها و ارگان های مختلف مطرح می شود , تراکتور سازی تبریز و چند تیم ناکام در صعود به لیگ برتر و استانهای فاقد تیم ( استانهایی که فاقد حتی یک ورزشگاه با چمن مناسب هستند و حتی تیمی نیز در لیگهای دسته اول و دوم ندارند ) خواهان خرید تیم سپاهان نوین شدند , از این میان باشگاه فولاد خوزستان یکی از سر سخت ترین خریداران باشگاه سپاهان نوین است , باشگاه فولاد خوزستان که طبق گفته های مدیران این باشگاه علیرغم هزینه های بسیار به لیگ برتر صعود نکرد یکی از این باشگاه ها می باشد که طبق اخبار چند روز گذشته از شواهد چنین برمیآید که کار انتقال در مراحل پایانی خود به سر میبرد !
اما سوالی که در اینجا مطرح است در قبال چه مبلغی حاضر به خرید این تیم شدند ؟ و مدیران مجموعه فولاد مبارکه در قبال چه مبلغی حاضر به فروش شده اند ؟! مسلما هزینه ی فروش امتیاز یک تیم در لیگ برتر 1 یا 2 میلیارد تومان نیست و یا 4 میلیارد که هزینه ی تیم داری یکسال تیمهایی همچون استقلال و پرسپولیس هم نیست - باشگاه استیل آذین برای ایجاد یک تیم جدید 5 میلیارد تومان هزینه کرد - این مبلغ شاید هزینه ای در حدود 12 میلیارد تومان است !

سوال من از مسئولین باشگاه فولاد خوزستان این است آیا نمی توان این هزینه را صرف هزینه ساخت 3 تیم کرد ؟ و یا با جذب بازیکن و سرمابه گذاری روی تیم های پایه تیمی مناسب را روانه لیگ برتر کنه ؟!

هزینه ی میلیاردی فولاد خوزستان فقط و فقط باعث نابودی مجموعه ای خواهد شد که 10 سال در کنار هم تلاش کردند , بازیکنانی که فوتبال را کلاس های تابستانی باشگاههایی هم چون موکت ماهوت , پردیس , سپاهان , خودرنگ و ... در تابستان و زیر نظر آقای حسین چرخابی آغاز کردند و اکنون شایسته حضور در لیگ برتر هستند .

چندی پیش در خبرگزاری مهر ( اگر اشتباه نکنم ) در مورد مدارس فوتبال تابستانی خواندم که نوشته بود مدارس فوتبال تابستانی راهی برای کسب درآمد و بدون بازدهی ! باشگاه و بازیکنان سپاهان نوین نمونه ای از این بازیکنان هستند و همان بهتر که این مدارس فوتبال در همین حالت بمانند زیرا سرنوشت آنان بهتر بازیکنان سپاهان نوین نخواهد بود و در آستانه لیگ برتر عده ای مانع از حضور آنان در لیگ برتر خواهند شد ! آیا واقعا در ایران بالاتر از لیگ برتر خواهد بود که بازیکنان برای آن تلاش کنند ؟!

براستی آیا تا کنون فکر کرده ایم که با صرف این هزینه که توسط باشگاه فولاد خوزستان صرف خواهد شد که مسلما مسئولین باشگاه قصد تیم داری توسط مجموعه خود و بازیکنان خود را دارند سرنوشت 20 و چند بازیکن چه خواهد شد ؟ آیا دوباره بازیکنان باید از دسته اول شروع کنند و با چه تیمی ؟ سرنوشت مربی بازیکن سازی همچون حسین چرخابی چه خواهد شد ؟! آیا این فوتبالی است که کارشناسان و مسئولین دم از بازیکن سازی و تیم های پایه و غیره می زنند , سپاهان نوین الان نمونه بارز سرنوشت یک تیم پایه است - انتظار داشتم اساتیدی همچون جناب آقای لارودی از این موضوع دفاع کنند - و آقای حسین چرخابی نمونه بارز مربی بازیکن ساز و مربی که از فوتبال خسته و ناراحت شده است !

با این سیاست غلط انتقال تیم ها دیگر هیچ استان و باشگاهی بدنبال تیم داری و ایجاد تیم پایه و ... نخواهد رفت , هر مدیر و یا استانداری با خیال راحت میگوید امسال تیم نداریم انشاالله سال آینده امتیاز یک تیم را می خریم و یا یک تیم به استان ما منتقل میشود - همانند استان قم که فاقد کمترین امکانات فوتبال حرفه ای است ولی سال اینده با 4 سهمیه ای شدنایران باید در جام باشگاه آسیا حاضر باشد , همانند درس خواندن جهشی اما با این تفاوت بدون ورود به دبستان وارد دوره ی دکترا خواهد شد ! - سرنوشت بازیکنان سپاهان نوین مانند دانش آموزی است که 12 سال تمام درس خوانده و مراحلی همچون کنکور را پشت سر گذاشته است و حائز رتبه اول یا دوم کنکور شده است ولی اکنون به او بگویند شما باید دوباره برگردید به پیش دانشگاهی و به علت اینکه از استانو یا شهر شما تعداد زیادی قبول شده اند شما باید اجازه دهید که از شهری یا روستایی دیگر فردی دیگر وارد دانشگاه شود !

آقای رضائیان در برنامه چند روز پیش صبح شبکه یک می فرمایند ما تلاش کردیم ولی به لیگ برتر نرسیدیم الان تنها راه ورود به لیگ برتر خریدن امتیاز سپاهان نوین است ! اگر این راه رسیدن به لیگ برتر است که تمام تیم های لیگ دسته اول تلاش کرده اند و به مراتب هزینه ای چندین برابر فولاد انجام داده اند و در بهترین شرایط نیز سرمربی خود را برکنار نکرده اند ! و باشگاههایی همچون استیل آذین به مراتب بیشتر هزینه کردند و سایر تیم ها نیز تلاش کرده اند , از فردا این موضوع باب خواهد شد که یک تیم وقتی به نتبجه نرسید سریعا با جمع کردن چند اسپانسر و مبلغی خواهان خرید تیمی خواهد شد !

آقای رضائیان ازقدیم گفته اند باد آورده را باد خواهد برد !

اگر مدیران می گویند استانی با توجه به جمعیت اش توانایی داشتم یک تیم را دارد که تهرانی 7-8 میلیونی توانایی داشتم 8-9 تیم در لیگ برتر را دارد ! راه حل انتقال امتیاز تیم نیست باید استان ها شروع به راه اندازی تیم های پایه نمایند و سازمان نیز حمایت کند !

آقای ساکت آیا طی این مدت پای صحبتهای بازیکنان جوان و بی ادعای سپاهان نوین نشسته اید ؟
آقای ساکت من و بسیاری از هوادارن فوتبال چه اصفهانی و چه غیر اصفهانی از این انتقال ناراضی هستند زیرا شما حق مسلم عده ای جوان بی ادعا را پایمال کرده اید !

امیدوارم مدیران باشگاه ها علی الخصوص به خود امده و مانع این انتقال اگر نهایی نشده است شوند تا هم حق جوانان پایمال نشود و هم بازیکن سازی و داشتن تیم های پایه در فوتبال کشور نیز باب شود .

آقای ساکت ما از شما به عنوان مدیری موفق در باشگاههای فوتبال انتظار دیگری داریم ....
به امید حضور جوانان بی ادعای سپاهان نوین در لیگ برتر ...

۱ نظر:

ناشناس گفت...

واقعا" شرم آوره.اگه چنین اتفاقی بیفته باید فاتحه ورزش را خوند.دیگه انگیزه ای برای قهرمانی وجود ندارد.معامله کردن تلاش انسانها احمقانه است ..... متاسفم برای فوتبال ایران ....

ارسال یک نظر