گردشگری در اصفهان و تهران و دبی

وارد دبی که میشی اولین چیزی که میتونی بگیری یک نقشه از دبی و راهنمای جامع دبی برای مسافران است , مسلما شما هیچگاه به مشکل برنخواهید خورد و همیشه آدرس ها را پیدا خواهید کرد . البته اگر مثل من حافظه خوبی برای عربی نداشته باشید حفظ نمیشین ( 4 تا اسم گل و بلبل بذارند بهتره :دی )

از دبی بگذریم که از لحاظ توریسم در سطح فوق العاده بالایی و حتی اروپا هم به گرد پاش نمیرسه !

اصفهان وارد میشی را که بی خیال زود از فرودگاه بزن بیرون که هیچی عایدت نمیشه ! وارد شهر میشی بعد از پیدا کردن برخی مراکز خرید اولین چیزی که جلب توجه میکنه اینه که تموم اسامی لاتین را پوشوندن ! شهر تاریخی اصفهان با چندین هزار توریست - به علت بی عرضه گی مسئولین که چندین هزار وگرنه باید روی میلیون بود - هیچ کلمه ی لاتینی به خاطر محدودیت اماکن نمی تونید پیدا کنید ! بیچاره توریست که اول باید بره فارسی یادبگیره !

تهران هم همین حالت را داره , شهری که سفارت بیش از 100 کشور توش جا داره !

و کیش جزیره ی که دست نامادری افتاده با طبیعت که داری متاسفانه اصلا بهش رسیدگی نمیشه , هتل های داغون - فقط 2-3 هتل خوب توش هست - جزیره ای با خصوصیات شبیه به دبی متاسفانه کمترین رسیدگی بهش میشه و همین باعث شده که دبی از کیش پیشی بگیره !

متاسفانه بی کفایتی مدیران سازمانی همچون میراث فرهنگی و گردشگری باعث شده تا توریست ها از کشور ما فراری باشند , بهشون هم حق میدیم تا هیچ معرفی از کشور نداریم چرا بیان این سمت ؟ داشتن یک سایت داغون و بدون اطلاعات مفیدی همچون iran.ir هیچ گردشگری را جذب نمیکنه !

خود کرده را تدبیر نیست مصداق ما ایرانی هاست در صنعت گردشگری که سالانه میتونه میلیون ها دلار و شاید میلیاردها دلار را براحتی نصیب ایران کنه , شهرهایی مثل اصفهان , شیراز , کیش !

اگر به جزیره ای مثل کیش رسیده بودن الان بایرن مونیخ و آث میلان و ... به جای برگزاری اردو در دبی اردوی خودشون را کیش برگزار میکردن !

متاسفانه گردشگری ایران دست نامادری افتاده !

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام رفیق
تقریبا کل این صفحه را برات خوندم !
خوشم اومد ازت .
خوش باشی جوون

ارسال یک نظر