علی دایی و ایران ؛ کلینزمن و آلمان


دیروز یک شکست مفتضحانه از عربستانی ها خوردیم , رقیب دیرینه ی ما در غرب آسیا به راحتی در جلوی چشمان صد هزار نفر تماشاگر ورزشگاه آزادی که فکر میکنم تا سالها تکرار نشه ما را شکست داد , شکستی که در واقع خودمون پایه هاش را ریخته بودیم , تیم پر ستاره و مهره ایران در مقابل ضعیف ترین تیم عربستانی ها شکست خورد !

سیاسیت های غلط فدراسیون فوتبال در انتخاب مربی تیم ملی یکی از دلایل این شکست بود تا مقدمه ای باشه برای جون کندن زیاد تا با جون کندن شاید به جام جهانی برسیم !

متاسفانه ایرانی ها هم فکر کردن که علی دایی میتونه همون موفقیت های رودی فولر برای آلمان ها در جام جهانی 2002 و یورگن کلینزمان در جام جهانی 2006 را تکرار کنه , علی دایی بازیکن فوق العاده قابل احترامی هست و خواهد بود ولی مربی خوبی نیست , شاید با شانس و اقبال تونست سایپا را قهرمان کنه ولی خوب این شانس و اقبال در تیم ملی همراهش نبود , شعور فوتبالی چیزی که علی دایی جور دیگه اون را کسب کرده و کلینزمن ها و فولر ها جور دیگه ای کسب کردن !

آقای کفاشیان ایران آلمان نیست و دایی هم فولر و کلینزمن نیست که بخواهید سرنوشت و آبرو و حیثیت یک مملکت را دست دایی بسپارید , خیلی زود بود باید موفقیت خودش را دایی با سایپا تکمیل میکرد و سپس تیم ملی را بهش میدادن , کاری که با قلعه نویی کردن را دوباره با دایی کردن , قلعه نوعی خیلی ازش گذشته بود ولی خوب باید اجازه میدادن موفقیت خودش را با استقلال تکمیل کنه , کاری که فدراسیون فوتبال با دایی و قلعه نویی و استقلال و سایپا کرد خیانتی بود که به این دو تیم کرد !

مشکل تیم ملی کریمی نیست چون حتی زیدان هم وارد این تیم بشه دچار سردرگمی میشه چون تیم تاکتیک نداره !

قطبی هم نمیتونست مربی موفقی باشه چون با این فوتبال کثیف آشنا نبود و نمی تونست دوام بیاره !

الان دسترسی به اخبار به درستی ندارم ولی گویا علی دایی برکنار شده ! نمیدونم برکنار شدن دایی توی این زمان کار درستی یا نه ( امیدوارم مایلی کهن نشه ! ) ولی امیدوارم یک شوک به تیم وارد بشه و بتونه تیم نتیجه بگیره , چون بی آبرویی نرفتن به جام جهانی خیلی به مراتب بیشتر هست .

فقط به عنوان یک ایرانی آرزوی موفقیت میکنم واسه تیم ملی کشورم , گرچه از سر درد و فشار دارم دیوونه میشم !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر