بازی مرگ و زندگی ایران - عربستان با علی دایی !

عصر داشتم بی بی سی فارسی ورزش هفت را میدیدم صحبت های علی دایی را که پخش کرد خیلی جالب بود , علی دایی گفت ما کاری به تغییرات سرمربی عربستان نداریم و اصلا برای ما مهم نیست که چه کسی سرمربی عربستان هست !

اینها صحبت های علی دایی بود , صحبت های کاملا آماتور گونه علی دایی سرمربی ایران ما را یاد همون فوتبال به قول معروف علی اصغری انداخت که قراره توی بازی مرگ و زندگی ایران و عربستان به بازی احساسی روی بیاریم !

یکی از اصول مربیگری حرفه ای در دنیا توجه به ساختار تیم حریف هست که سرمربی تیم حریف چه بازیکنانی را برای بازی قرار میده و چه کسانی هستند و چه کسانی نیستند ! و سپس روی تفکرات سرمربی تیم مقابل و نفرات آرایش و تاکتیک تیم را مشخص میکنه , مثلا در مقایل تیم سرعتی کره جنوبی سرمربی یک تاکتیک را انتخاب میکنه و در مقابل تیم های تاکتیکی و قدرتی تاکتیک دیگه را سرمربی اتخاذ میکنه ولی خب گویا آقای دایی یک تاکتیک فوق حرفه ای دارن و اصلا مهم نیست که تیم مقابل با چه تاکتیکی بازی میکنه !

بازی فردای ایران - عربستان که شروع بازی های دور رفت برای ایران هست شروع چندین ماه استرس هم هست , همین روزها را 10 سال پیش هم تجربه کردیم و تا روز آخر حرص خوردیم و آخر هم به بازی های پلی-آف رسیدیم , امیدوارم امسال تا 2-3 بازی آینده کار تموم بشه و دیگه روز آخر به بازی های احساسی و اعصاب خورد کن نرسیم .

دو بازی با عربستان ( فردا ) و امارات داریم در تهران و دو بازی سخت با دو کره در سئول و پیونگ یانگ , باید با دو بازی تهران دیگه کار را تموم کنیم , مسلما بازی آخر در سئول بیشتر به جهنم شبیه خواهد بود , پس بهتره همین تهران کار را تموم کنیم .

علی دایی اگر یک کمی حرفه ای فکر میکرد و از بازیکنان مثل کریمی و تجربه اونها استفاده میکرد در بازی های قبل شاید براحتی بازی توی بازی با کره جنوبی در تهران و امارات در دبی امتیار براحتی از دست نمی دادیم .

امیدوارم علی دایی یک کمی منافع ملی را به منافع شخصی خودش ترجیح بده و این بازی را به خوبی ازش استفاده کنه .

منم مثل همه ی ایرانی ها امیدوارم بازی فردا با سربلندی ایرانی ها همراه باشه و میدونم این در توانایی بازیکنان ایرانی هست :)

اطلاعات کامل درباره بازی های گروه های A و B را می تونید از اینجا ببینید

۲ نظر:

ندا.ح گفت...

فقط خدا میدونه تا چه حد از این انسان! متنفرم ... تمام کارها و حرفاهاش در چند کلمه خلاصه میشه!!
خودخواهی - خودبزرگ بینی - بی عقلی
والبته از پارتیهای گردن کلفتی که اون رو به اینجائی که هست رسوندند نباید گذشت!!

ناشناس گفت...

دایی حقش بود اخراج شه. مادر به خطا!!!!
معذرت میخوام خیلی ناراحتم.
عربای سوسمارخور مارو تو تهران ببرن! یه آبم روش.

ارسال یک نظر