خودروی تاسف برانگیز رانا , افتضاح جدید ایرانی !

تیتر روزنامه های فرانسه و مجلات خودرو سازی دنیا فردا

طراح پژوی 206 خود را در آپارتمانش حلق آویز کرد !
رئیس و مالک کارخانه پژو کارخانه خود را آتش زد !

متاسفانه متاسفانه در کمال شرمندگی بسیار امروز دومین خودروی ایرانی با برند ملی ( معنای برند ملی هنوز نفهمیدم یعنی چی ) رونمایی شد !

این خودرو که رانا نام داره در واقع مدل داغون شده و چکش خورده ی پژوی 206 سدان ( اس دی , صندوق دار ) هست که توسط کپی کاران و دزدان ایران خودرو طراحی شده , متاسفانه اینقدر از لحاظ طراحی صنعتی ضعیف و تاسف آوره که حتی ارزش نقد کردن هم نداره !

متاسفانه باز هم یک خودروی بیچاره افتاد دست ایرانی ها و تا اون خودرو را داغون نکنند ول کن ماجرا نیستند ! مثل پراید بیچاره که 20 سال پیش تولیدش متوقف شده و هنوز سایپا داره در کمال وقاحت مدلهای مختلف اون را میده بیرون , پراید صبا , پراید نسیم , پراید 141 , پراید 132 , پراید سفری , پراید ددری , پراید باری , پراید گاری در حالیکه تنها مدل تولید شده رسمی پراید HB بوده !

یک بنده خدایی رفته بوده کره جنوبی واسه کاری , میگه تا اینجایی ام بذار لوازم یدکی اصلی پراید را هم بخرم ! میره اونجا میگه پراید , میگن پراید چی هست اصلا ؟ تا بعد 2 ساعت طرف را روشن میکنه که پراید چی هست , میگه بابا اینو که 15 سال دیگه نمی سازند لوازم یدکی اصل اش کجا بود

واقعا هنوز من در انگیزه طراحی این خودرو موندم و کدوم بی سوادی این خودرو با این آیرودینامیک ضعیف روی پلتفرم 206 پیاده کرده ! آیا واقعا کسی که این ماشین را طراحی کرده درس طراحی صنعتی خونده , به خدا لباسشویی هم دیگه اینجوری طراحی نمیکنند
این خودرو فقط باعث بی آبرویی بیشتر ایران در صنعت خودرو سازی میشه


گزارش تصویری را ببینید !

۱۱ نظر:

ناشناس گفت...

به نظر من تمام چیزهایی که نوشتی تنها درصورتی ارزش داره که خود شما طراحی صنعتی خونده باشی (که نخوندی!)
اگر حرف‌ام اشتباهه بگو اشتباه می‌گم :)

ندا.ح گفت...

چقدر تو روحیه میدی به ایرونیا :دی
ما همیشه سعی میکنیم کپی برابر اصل باشیم و به طرز افتضاحی گند میزنیم!!

Parham گفت...

به ناشناس , اونقدر و خوندم و مطالعه دارم و کار کردم و دیدم که نظرم را مورد یک ماشین بنویسم , در مورد مینیاتور هم دلایلی ضعف طراحی اش را نوشتم http://www.21aban.com/2008/12/blog-post_13.html

ناشناس گفت...

روزنامه كيهان، شماره 19336, چهارشنبه بيست و ششم فروردين ماه 1388 ، صفحه 9
کوتاه ازنامه هاي شما
¤ خودرو پژو پارس اینجانب در حالی که چند لحظه از توقف آن نگذشته بود، خود به خود قفل و دچار حریق شد. که با کمک مردم من و خانواده ام از مرگ حتمی و دلخراش نجات یافتیم. با کارشناسی های به عمل آمده مشخص شد علت حادثه نقص فنی در سیستم سوخت رسانی بوده است. اما شرکت ایران خودرو تا به حال نه تنها به این موضوع رسیدگی نکرده است، بلکه حتی پاسخگو هم نیست.
محمدرضا زارعی- فارس
¤ تاکسی سمند اینجانب در تقاطع خیابان آزادی نواب خود به خود دچار حریق شد و هنگامی که سعی در مهار آتش با کپسولهای آتش نشانی را داشتم از ناحیه دو دست دچار سوختگی شدم که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی حریق اطفا شد. کارشناسان علت حادثه را نقص در سیستم سوخت رسانی و نشت بنزین اعلام کردند. بیش از چهار ماه است که ماشین من در پارکینگ خاک می خورد و اقساط 200 هزار تومانی آن پرداخت نشده است. چه کسی پاسخگوست؟
محمود سیارگلشن

اين مطلب و عناوين مرتبط با آن را در نشاني زير ببينيد:
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1835444

ناشناس گفت...

به جای رونمایی از مدلهای کپی بروند علت آتشسوزی پژو را پیدا کنند...

ناشناس گفت...

پژو همچنان جان سرنشینان خود را تهدید می کند...

ناشناس گفت...

سلام من يك تندر 90 دارم كه داشبورد و تمام تجهيزات داخليش عينآ مثل اين رانا ميمونه ..........

داشبورد 206 نميدونم ولي اين داشبورد كلآ ال 90 . از جاي كليد ها گرفته تا هواكش ها و جاي آن 2 تا ليوان پشت دنده و قاب بيرون صفحه كيلومتر و بخاري آيينه بغل كه ديگه ......

مونور هم با مشخصاتي كه دادند موتور 90
113 اسب
1600 16 v از رو عكس هم معلومه ........
در كل كپي ولي از مينياتور بهتر كپي كردن و قيمت ان در مدل آخر 18 19 ميليون خواهد شد.

ناشناس گفت...

سلام من یه مهندس مکانیک هستم و یه مدت هم در ایران خودرو بودم. به نظرم مطالبی که شما نوشتین نشون میده که خود شما هیچ اطلاعات تخصصی در این زمینه ندارین و اتفاقا این تاسف برانگیزه که شمه با این معلوماتتون در مورد این خودرو اینجوری نظر میدین.
اگه خواستین به من mail بزنین تا اطلاعات بهتری در اختیارتون بزارم.
ayat_foryou@yahoo.com

ناشناس گفت...

بازم از خیلیها بهتره بکوری چشم حسود

ناشناس گفت...

ای بابا اقا کپی نکنن چه کار کنن ولی بین همه ی ماشینایی که توایران تولید میشه(کپی میشه!)اون ماشین تشریفاتیه از همشون خنده دار تره اسمش امپراتور بود اگه اشتباه نکنم اخه یکی نیست بگه بابا شما هنوز تو مونتاژ افتابه موندین میاین ماشین میزنین!!!!!؟

ناشناس گفت...

بابا اینا اگه ماشین هاشون رو به خودمون با این قیمت نندازند پس به کی بندازن- از وقتی که بندر آبادان آزاد شده انواع ماشین خارجی وارد محدوده استحفاظی آبادان میشه- قیمت چند نوع ماشین میزارم تا بمیرین (بنگاه): بنز کمپرسور20میلیون- یک مدل فراری 70میلیون- غول ایرانی پراید 5/2میلیون- تویوتا کمری 7میلیون- آزرا 8 میلیون و غیره... پولی که میدیم بالای کمری 32میلیون اضافه تر!!!!!!پدرم گفت: مرگ بر من که گفتم مرگ بر شاه. توصیه میکنم اگه میخواین بیشتر زنده بمونید سوار پراید نشید. به امید موفقیت روز افزون.

ارسال یک نظر