روزی روزگاری اصفهان ی بود


من عاشق شهر اصفهانم , گرچه این سالها زیاد به خاطر سفر و مشغله کاری فرصت نشده در شهر محل تولدم بگردم و همه جای اون را سیاحت کنم ، این روزها هم اخبار جالبی از اصفهان به گوش نمیرسه ، خشکسالی زاینده رود ، چرای گوسفندان در زاینده رود ، تخریب بافت زیرین چهارباغ برای مترو ، حفر تونل مترو از زیر سی و سه پل و نزدیک شدن دستگاه حفاری به اون آخرین خبر تاسف آور باری بود که از اصفهان شنیدم !

متاسفانه عدم توجه به آثار باستانی در ساختار مدیریتی شهر اصفهان توسط مدیران بی کفایت شهری به یک عادت تبدیل شده بود ولی این بی توجهی داره فراتر میره و به تخریب این آثار میرسه ، ساخت برج کذایی و مسخره ی جهان نما در نزدیکی میدان نقش جهان ، عدم توجه به تغییر مسیر تونل کذایی مترو از اقدامات مهم در راستاتی تخریب بافت سنتی و تاریخی شهر اصفهان هست !

سالهای قبل طرحی ارائه شد که بافت تاریخی اصفهان حفظ بشه و چهارباغ عباسی تا 3 متر گود برداری بشه تا چهارباغ به سنگ فرش قدیمی خودش برسه و بافت تاریخی حفظ بشه ولی خب این روزها شاهد تخریب چهارباغ عباسی هستیم !

اونقدر وضع اسفناک شده که اصلا موارد ذکر شده در حد پست یک وبلاگ نمیشه !

شهری که میتوان سالانه میلیون ها دلار درآمد از بخش گردشگری داشته باشه الان مثل ویرانه ای شده که هیچ چیزی ازش باقی نمونده !

با اقدامات به دور از عقلانیت مدیران شهری اصفهان شاید چند سال دیگه از کنار خرابه هایی رد بشین که اسمش روزگاری اصفهان بوده و سالهای بعد فقط ویرانه ای ازش باقی مونده باشه !

برای به اصطلاح شهردار و رئیس میراث فرهنگی و اعضای بی کفایت شورای شهر اصفهان واقعا متاسفم که لیاقت مدیریت بر شهر اصفهان را ندارند .

تا این نابودگران آثار باستانی اصفهان را بیش از این تخریب نکردند باید فکری کرد

۱ نظر:

ناشناس گفت...

اي كاش اصفهان شهر محل تولد من هم بود. بهتون حسوديم شد. من هم مي خوام بيام اصفهان زندگي كنم. دعا كنيد به آرزم برسم. اميدوارم شما هم به آرزو تون برسيد و اصفهان مديراني داشته باشه كه قدرش رو بدونند و عزيز بدارنش.

ارسال یک نظر