سبب گر بسوزد مسبب تو هستی

دیروز سوار تاکسی شدم ؛ 200 تومن کرایه تاکسی دادم راننده تاکسی گفت شده 250 تومن ؛ گفتم چرا 250 تومن ؟ گفت گرون شده دیگه ؛ 3 تا مسافر دیگه 250 تومن را دادن و پیاده شدن ولی من گفتم فکر نمیکنم دلیلی داشته باشه من کرایه بیشتری بدم چون فکر نکنم چیزی گرون شده باشه ؛ 200 تومن را دادم و پیاده شدم - همین مسیر سال 74 کرایه اش 4-5 تومن بود !

این 50 تومن اصلا در مقابل حقوق ماهانه من هیچ هست ؛ نه من را گدا میکنه و نه راننده را سرمایه دار ولی جالب این بود که 3 مسافر دیگه بدون دفاع از حقوق اشون 50 تومن اضافه تر دادن و پیاده شدن ! یعنی اصلا انگار نه انگار که یکی داره پول زور ازشون میگیره !

مسبب همه ی این بدختی ها همه ما هستیم , البته همه هم نه , منظورم اون عده ای هستند که عرضه گرفتن حق اشون را ندارن و خیلی راحت از حق اشون میگذرن و بعد میگن مملکت قانون نداره چرا من فلان کنم ؛ تا حالا هیچ کسی نرفته از یک تاکسی شکایت کنه که مثلا تاکسی پول بیشتری از من گرفته ؛ البته من جسارت نمیکنم راننده تاکسی فقط یک مثال بود .

بنزین گرون شد مردم هیچی نگفتن , شیر گرون شد هیچی نگفتن ؛ با دوز و کلک پودر تمیز کننده گرون شد مردم هیچی نگفتن و هیچی هم نخواهند گفت ؛ هر چی میکیشیم از حماقت عده ای که عرضه ی گرفت حق اشون را ندارن !

وقتی کروبی نامی خواست حق مردم را 1/3 را بده شد مرد 50 تومنی و مضحکه ی دست مردم و ... ولی هر کسی شروع کرد حق مردم را خوردن شد سرور و آقا و بخشنده و بزرگ و مرد خوب !

با عوض شدن رئیس جمهور و غیره چیزی درست نمیشه این فکر معیوب عده ای ساده لوح هست باید درست بشه ؛ وقتی حتی اون کسی که میبینه دارن حق اش را میخورن بازم به همین وضع راضی میشه چیزی درست نمیشه

تر و خشک باید به خاطر حماقت عده ای با هم بسوزند ! بسوزید و دم نزنید چون شما ساده لوحان بودید که همه را نابود کردید ؛ الان گله و شکایت هم نکنید چون همین چیزی خودتون بهش رای دادین !

۱ نظر:

واقعیت گفت...

خوبه كه گرفتي ولي با 50 تومن چيزي عوض نميشه ميتوني برو يقه ي باعث و باني رو بگير .متهم كردن ديگران و فرياد كشيدن اينجا دردي رو دوا نميكنه .

ارسال یک نظر