جشن پتو در سربازي


دوران آموزشي سربازي ام را توي پادگان نيروي زميني ارتش 04 بيرجند بودم .
يك بنده خدايي مي گفت 2 سال برو سربازي 40 سال خاطره ( براي قديمي ها خالي بندي چون جنگ بوده ) ولي براي اين سربازي هاي ما فقط خاطره مونده و خنده !
همون 45 روز آموزشي من به اندازه 45 سال خاطره مونده واسم و واقعا بهترين دوران هر كسي دوران آموزشي ، اگه نرفتين سربازي واقعا تا ميگن بهترين دوران باور كنين ، چون بعدش ديگه هر جايي باشين اينقدر خاطره نمي مونه !

الان هم يكي از اون خاطرات ، بيرجند صبح هاي سردي داشت و عصرهاي فوق العاده گرمي داشت ، يك روز عصر اون اوئل اومدند گفتند جشن پتو ، ما هم تو حال هواي خودمون گفتيم عجب پادگان باحالي اينجا ! گفتيم حالا پتو را ميندازيم روي يكي تا مي خوره ميزنيمش يك كمي خالي ميشيم ! اما اي دل غافل كه اين بلا قرار بود سر خودمون پياده بشه !

سروان خوش تن كه مرد فوق العاده بود و هنوز هم مثل اش را توي ارتش نديدم ، اومد دم يگان و گفت 5 دقيقه ديگه هم بدون فرنچ با زير پوش با اسلحه ژ-3 و پتو به صف دم يگان باشند !
ما هم اومديم پائين ، گفت حالا پتو را تا كنين و بندازين دور گردن ! واي تو اون گرماي كشنده عصر بيرجند با پتو ! انداختيم دور گردن و گفت حالا با فانسخه ببندين به خودتون پتو را و اسلحه را هم اريب بگيرين دستتون ( اسم اين حالت را يادم نيست چون سرباز نمونه اي بودم ) بستيم و راه افتاديم به سمت ميدون ، به ميدون كه رسيديم ديديم واي همه هستند واسه ورزش ! توي اون گرما همه به خط شدند با اون اسلحه 4-5 كيلويي كه داشت از كت و كول مي انداختمون !
شروع كرديم به دور ميدون دويدن 3-4 دور و بعد نرمش ! ميدون به اندازه 3-4 تا زمين فوتبال !
خلاصه اون روز فهميديم جشن پتو يعني چي !

عكس هاي پادگان ( عكس آخر ميدون صبحگاه پادگان )

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام من 18 آذر 1387 آمکوزشی میرم بیرجند.خیلی میترسم.خیلی ازش بد میگن.09368858275 بهم یه میس بندازین میخوام با یکی که رفته اونجا صحبت کنم ببینم چه جوریه
اینم وبلاگ منه www.farzad1234.blogfa.com

ناشناس گفت...

برو به سایت بیرجند پرتال اطلاعات کاملی در باره بیرجند و پدگان 04 داره
این هم آدرس اون
www.birjandportal.ir

ناشناس گفت...

من اعزامی اول اسفند 88 به پادگان 04 بودم / واقعا جای مسخره و بی خودی هست . ولی به قرآن تا دو هفته اول دهنمون سرویس کردن که روز 10 رفتم تو نمازخانه و با دعای کمیل گریه میکردم . اما از هفته سوم به بهد ولمون کردن و آزاد گذاشتنمون . یه 20 روز دیگه آموزشیم تمومه . یادتون باشه هر کی رفت 04 بیرجند اگه ازشون گفتن کی شرایط داره الکی دستشو ببره بالا و بگه من سرپرست هستم که 5 روز مرخصی رو از دست نده . بعد که برگشت هیچ کس کاری به کارش نداره . الکی میگن اضافه میخوره هر کی الکی بره و این جور حرفا / هر مرخصی هم که رفتین غیبت کنین اما خواستون باشه غیبت هاتون بالای 6 روز نشه که از آخر آموزشی یک روز نگه میدارن و البته کاری به کارتون ندارن چون آموزش ندارین . میشینین تو اتاق فرمانده و صبر میکنین فردا شه که برین مرخصی / تو آموزشی به احدی اعتماد نکنین . چون واسه مرخصی شهری آدم میفروشن . باور کنین . ولی سخت نیست و اون جوری که تعریف میکنن 04 بیرجند جر میدن و این جور حرفا نیست . فقط 2 هفته اول

ناشناس گفت...

من 1 تیر می رم 04 بیرجند می ترسم

ارسال یک نظر