برای علی دایی که فقط او را می بینند !

من خودم چند باری نسبت به علی دایی و رسیدنش به تیم ملی و غیره انتقاد کردم ولی با این حال معتقدم نمیشه موفقیت های علی دایی را هم نادیده گرفت ، بدون شک موفق ترین و کاملترین مهاجم تاریخ فوتبال ایران علی دایی بوده و هست و خواهد بود و فکر نمیکنم دیگه تیم ملی مهاجمی به کاملی علی دایی به خودش ببینه ؛ با این تفاسیر علی دایی هر چه قدر هم در این فوتبال بدست بیاره و بگیره واقعا حق اش هست ، حتی قرارداد 600 میلیونی که برخی شدیدا به مبلغ و نوع قرارداد انتقاد کردن !

نمونه ی این انتقادات را مطلب مازیار ناظمی با عنوان فوتبالی که برای شما خوشحالی می آورد ! بود که شدیدا به علی دایی تاخته بود و علی دایی را چشم بسته مورد هجوم قرار داده بود ! نمونه ی این مطالب بسیار مشاهده شده ، حتی شخصی انتقاد کرده بود که چرا کارگری نمیتونه حقوق 300 تومنی اش را بگیره بعد علی دایی 600 میلیون بگیره و 450 میلیون هم خسارت !

فقط یک نکته توی پرانتر بگم که علی دایی به دلیل قرارداد ناشیانه ای که فدراسیون فوتبال باهاش منعقد کرده به هر دادگاهی مراجعه کنه حق را به ایشون میدن چون قرارداد مشکل قانونی زیادی در بند توافق و فسخ داره و همین طور متمم امضا شده و پرداخت ها دچار اشکال از سوی فدراسیون فوتبال هست مگر اینکه اتفاق عجیبی بیوفته و رای بر علیه دایی باشه !

در مورد فوتبال حرفه ای و آماتور نمیخوام بحث کنم ولی به هر حال این فوتبال داره حرفه ای میشه ، باید مبالغش هم حرفه ای باشه ، نمیشه تیم ملی را با سرمربی 12 میلیونی سرپا نگه داشت که ! پول باید حرفه ای برد و بدل بشه ورزشکاران هم به نسبت حرفه ای هستند پول حرفه ای هم میگیرند ، ایران این مبلغ را نده میرن کشورهای عربی بازی میکنند !

به نظر من این انتقادات کورکورانه که نسبت به علی دایی اصلا وارد نیست ، علی دایی کسی بود که تونسته حق اش را توی این مملکت بگیره ، اگر یک دکتر و مهندسی که مازیار خان ناظمی فرموندن نمیتونه حق اش را بگیره و به حداقل دستمزد راضی میشه دلیل نمیشه علی دایی حق اش را نگیره ، اگر همون کارگری ماهی 300 تومن نمیونه حق اش را از دولت بگیره و دولت داره حق اش را میخوره دلیلی نداره علی دایی حق اش را نگیره ، اون کسی که میگفت این پول دایی در شرایطی که جامعه فلان هست حلال نیست یعنی اگه اون کسی که داره ماهی 300 تومن بگیره و من تونستم ماهی 3-4 میلیون بگیرم حقوقم حلال نیست ؟ چرا به جای گرفتن حق اتون چشم دیدن کسانی که حق اشون را دارن میگیرن را ندارین ؟

چرا آقای دکتر فلانی که مالیات چند صد میلیونی براش میاد و حاضر نیست بده و نامه مینویسه که من این پول را نمیدم و تهدید میکنه اگر این پول را دادم ایران را ترک میکنم را نمی بینید ؟ اگر میخواهید انتقاد کنید برین تمومی جوانب را بررسی کنید و همه چیز را ببینید و علی دایی ها و رحمتی ها و قلعه نویی ها را بکوبونید !

این فوتبالیست که داره این چند صد میلیون را الان میگیره عمر حرفه ای اش چند سال هست ؟ چند سال میتونه چنین پولی بگیره ؟ خیلی خیلی دست بالا بگیریم یک فوتبالیست 10 سال میتونه چنین مبلغی بگیره ؟ چند تاشون سرمربی و مربی میشن ؟ الان لیگ 400 بازیکن داره ، این 18 سرمربی لیگ برتر از بین همون 300-400 تا و شایدم چندین هزار بازیکن الان شدن سرمربی و این پول ها را میگیرن !

مازیار خان ناظمی چرا اون فوتبالیست که معتاد شده ، اون فوتبالیست که داره با موتور گازی برادر زن اش مسافر کشی میکنه را نمیبینی ؟ چرا اون بازیکن که مصدوم شده را نیمبینی ؟ چرا منافی ها را نمیبینی ؟ فقط علی دایی را میبینی ؟ اگر همین بازیکن مصدوم شد کدوم بیمه ای میاد بهش پول بده ؟ همین شمایی که الان داری فلان بازیکن را تشویق میکنی اگر مصدوم شد بخدا قسم اگر بری نون خالی بدی دستش ، پس انتقاد نکن چرا اینقدر میگیره !

اگر دکتر و مهندس 12 سال و 20 سال درس خوندن اون فوتبالیست هم زندگی اش زده و 12 سال یا 20 سال تمرین کرده و پله های ترقی را طی کرده دیگه کسی مثل علی دایی ، کسی مثل علی کریمی و مهدوی کیا ها که الکی به فوتبال سطح اول دنیا راه پیدا نکردن !

همون دکتر و مهندسی که مازیار ناظمی فرموندن الان نمونه های زیادی داریم توی ایران که دارن حقوق میلیونی میگیرن ، من برنامه نویس ارشد شرکتی را می شناسم که حقوق اسفند ماهش 3 برابر یک فوتبالیست هست ، من ادمین شبکه ای را می شناسم که حقوق ماهیانه اش 2 برابر یک فوتبالیست ، من مدیر بازرگانی شرکتی را می شناسم که حقوق سالانه اش با یک فوتبالیست یکسان هست ، قرار نیست که همه توی بالاترین سطح حقوق بگیرن و دستمزد داشته باشن !

همین انتقادات و اعتراضات را چند سال پیش فوتبالیست های آمریکایی نسبت به دستمزد بسکتبالیست ها و بازیکنان راگبی و حتی فناوری اطلاعات داشتن که باعث شد قانون دیوید بکهام تصویب بشه !

بهتره قبل از انتقادات نا به جا کمی با دید بازتر و تحقیق بیشتر حرفی بزنیم و مطلبی بنویسیم ، دنبال گرفتن حق خودتون باشید نه اینکه کسی هم که میتونه حق اش را بگیره مورد انتقاد قرار بدیم !
یادتون باشه فوتبال یک صنعت و یک شغل است نه یک ورزش !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر