ماه رمضان ، ساعات کاری و ارتباطات جهانی و باقی قضایا

برای انجام کاری که 2 روز کاری ( منظور 2 روز کاری 8 ساعته ) راهی تهران شدم ، سه شنبه راهی تهران شدم مثلا از قبل هم کارهای مقدماتی را انجام داده بودم که معطل نشم ، روز اول مراجعه کردم مسئول مربوطه در سازمان ایرانی بدلیل فشار بیش از حد روزه داری ساعت کاری آقا که 8 تا 4 بوده شده 9 تا 12 ! ساعت 9 مسئول مربوطه وارد شدن تا میان استارت بشن و خودکار مخصوص خودشون را پیدا کنند ساعت 9:30 شده ، مدارک را دادم یک نگاه کرده و گفته برو صدات میکنم ساعت 11 صدا کرده رفته نامه را گرفتم شماره کردم و دادم که برای سازمان دیگه ای که خارج از ایران هست برای تائید ارسال بشه !
نامه را ارسال کردن ، جواب اولیه  چند ساعت بعد میاد ، مسئول مربوطه ساعت 12 وضو گرفته داره میره نماز بخونه و یک برگه هم پشت در که ساعات کاری به اتمام رسیده است ، دست از پا درازتر برگشتم !

فرداش یعنی چهارشنبه ، حدود ساعت 10 تازه مسئول مربوطه اومدن ، میگم دیر اومدین نگران شدم ! مثل اینکه جواب اومده حاج آقا این کار منو پیگیری کنین من فقط واسه همین کار تهرانم ! چپ چپ نگاه کرده و رفته تو اتاق و میگه نیا ، یکی دیگه رفته پیش اش تا ساعت 11 ، ساعت 11 برگه من مهر کرده رفتم دبیرخونه فرستادن که جواب بیاد ، اون طرف هم چند ساعت طول میکشه ، رفتم میگم حاج آقا 1 ساعت بیشتر بمونین این جواب کار من بیاد مهر کنین تا من برم ، میگه وزیر یا معاون وزیر که ساعت کاری منو تعیین میکنی ؟ یک کاری نکن معطل ات کنم ها ! ساعت 12 شد و رفت !

رسیدیم به تعطیلات آخر هفته پنج شنبه و جمعه و بعد هم تعطیلات اون طرف شنبه و یکشنبه یعنی رفت تا دوشنبه ، 4 روز معطل واسه اینکه حاج آقا فرایض الهی اشون دیر شده بود و 1 ساعت بیشتر حاضر نشدن بمونند کار مردم را راه بندازن !

دوشنبه صبح بعد از تماس تلفنی جواب دادن که اومده بیاین کارتون انجام شده ، رفتم تا اون سر شهر مدارک را بگیرم ، گرفتم دیدم یک یادداشت روش هست که فلان فرم را پر کن و فردا مراجعه کن ، دیگه ساعت کاری هم تموم شده ! رفت تا سه شنبه ، سه شنبه رفتم یک نگاه کرده میگه بهت گفتم معطل ات میکنم ، با هزار زور و اینا کار انجام داده شده ساعت 12 ، ، 1 ساعت پشت در معطلم کرده و بعد میگه بیا تا مهر برات بزنم که کارت تموم بشه ، میگم من 3 ساعت اینجا نشستم الان مهر میزنی ؟ اینو 9 میزدی ، میگه نه اینکارو کردم که بدونی دنیا دست کیه !

نمیدونم واقعا اینا از این روزه داری و ماه رمضون چی میخوان دربیارن به عنوان ثواب تحویل خدا بدن !
بعد سوار تاکسی میشی سی دی امام حسین را گذاشته صداش را بلند کرده و داره مسافران را آزار میده که بگه مسلمونه ! آخه میدونی اصلا فردا واسه چی ( ضربت خوردن حضرت علی ) تعطیل که داره یک نوحه ی دیگه گوش میکنی ؟

مناسبات جهانی را هم نگو که کلا 3 روز در هفته اگر کار کنند می تونیم با سایر کشورهای جهان مناسبات و ارتباط داشته باشیم ، پنج شنبه و جمعه از این طرف تعطیل ، شنبه و یکشنبه از اون طرف تعطیل !

نمیدونم واقعا ، به قول بچه ها گفتی مملکته داریم ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر