قهرمان لیگ برتر فصل ۹۰-۹۱ چه تیمی خواهد بود؟

لیگ برتر فوتبال ایران جام خلیج فارس به هفته های پایانی خودش نزدیک میشه و رقابت در این هفته های پایانی بسیار حساس شده، سه تیم سپاهان، استقلال و تراکتورسازی مدعی های اصلی قهرمانی در لیگ برتر هستند.
وضعیت لیگ برتر در پایان هفته ۲۸ ام هم اکنون به صورت زیر هست:
۱. سپاهان ۵۵ امتیاز، تفاضل گل +۲۳
۲. تراکتورسازی ۵۲ امتیاز، تفاضل گل +۱۷
۳. استقلال ۵۲ امتیاز، تفاضل گل +۱۵

بازی های پیش روی تیم ها به شرح زیر هست:
سپاهان: ملوان (میهمان)، پرسپولیس، فولاد ( میهمان)، شاهین، ذوب آهن، مس سرچشمه
استقلال: مس سرچشمه (میهمان)، صبا، شاهین (میهمان)، شهرداری تبریز، نفت آبادان، نفت تهران
تراکتورسازی: فجرسپاسی، فولاد، راه آهن(میهمان)، پرسپولیس، مس سرچشمه (میهمان)، ملوان

سپاهان از ۱۱ بازی نیم فصل دوم از ۳۳ امتیاز ۲۵ امتیاز کسب کرده، استقلال ۱۶ امتیاز و تراکتورسازی ۲۳ امتیاز کسب کرده است.

بازی های پیش برو هر ۳ تیم تقریبا غبرقابل پیش بینی هست، از این جهت که با توجه به قهرمانی استقلال در جام حذفی باز هم امسال تیم چهارم شانس حضور در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا را داره کار هر سه تیم مقابل تیم هایی همچون پرسپولیس، ذوب آهن، صبا و نفت تهران سخت خواهد بود، سپاهان با پرسپولیس و ذوب آهن بازی داره که شانس کسب رتبه چهارم را برای حضور در آسیا دارند، مس سرچشمه با توجه به اینکه سقوطش قطعی هست حریف آسونی برای هر سه تیم هست، ملوان و پرسپولیس میتونند در قهرمانی استقلال تاثیرگزار باشند.
فولاد هم مثل پرسپولیس و ملوان میتونه به قهرمانی استقلال کمک کنه، همچنین اینکه فولاد هم مثل ذوب آهن و پرسپولیس شانس چهارم شدن را داره.
شاهین بوشهر هم با توجه به اینکه در معرض سقوط هست میتونه حریف خطرناکی برای استقلال و سپاهان خواهد بود، همچنین فجرسپاسی هم برای تراکتورسازی میتونه حریف خطرناکی باشه.

از لحاظ کادر فنی سپاهان خیلی باثبات تر و حرفه ای تر از استقلال و تراکتورسازی هست، استقلال با امتیازهایی که از دست داده و مصدومانی که داره بعید هست بتونه نتیجه لازم را بگیره، البته با رسیدن جباری و تیموریان تا ۱-۲ هفته آینده میتونه به استقلال کمک کنه، تراکتور و در کلا تیم های قلعه نویی تیم های با ثباتی بودن ولی تجربه پایین برخی بازیکنان تراکتورسازی در هفته های آخر ممکنه فشار روانی روی تیم ایجاد کنه.

در مجموع فکر میکنم شانس قهرمانی سپاهان بیشتر باشه و بعد از اون استقلال اگر روند رو به رشدی داشته باشه و بعد هم تراکتورسازی، البته روی کاغذ و با توجه به بازی های پیش رو شانس استقلال بیشتر هست چون باز یهای به نسبت آسون تری پیش رو داره ولی خب با توجه به حدود ۲۰ امتیازی که از دست داده معادلات روی کاغذ را بهم میریزه.
این نکته را هم توجه داشته باشید که فشار بازی های استقلال و سپاهان به خاطر حضور در لیگ قهرمان آسیا شانس تراکتورسازی را افزایش میده.
دیگر سهمیه آسیایی برای رتبه چهارم لیگ برتر خواهد بود، نفت تهران، صبا، ذوب آهن، فولاد و پرسپولیس تیم هایی هستند که شانس کسب رتبه چهارم را دارند.

در این نظرسنجی فیس بوکی هم میتونید شرکت کنید
http://goo.gl/gNFbJ

۱ نظر:

ناشناس گفت...

100% استقلال نخواهد بود :)

ارسال یک نظر